Notícies / NewsKid, notícies en realitat augmentada per a infants


Un projecte transmèdia i multiplataforma per explicar el món a les criatures

26-10-2016

La curiositat infantil és el punt de partida de NewsKid, projecte capitanejat per la periodista Eva Domínguez que facilita l’accés a la informació a nens d’entre 8 i 12 anys. Una iniciativa en què, mitjançant tecnologia amb realitat augmentada i la combinació de jocs i preguntes, l’actualitat internacional s’explica a les criatures.
 
“El públic infantil és molt entusiasta, té molt d’interès per tot allò que passa al món”, assegura. La periodista va arribar a aquesta conclusió fa uns anys, a Nova York, quan ja va plantejar un projecte informatiu per a infants com a treball de final de màster. Des d’aleshores la idea va quedar guardada, fins que fa tres anys “decideixo llençar-m’hi”.
 
Tres anys de desenvolupament i d’aprenentatge tecnològic, d’entrevistes per aconseguir finançament i per donar a conèixer el projecte, de paperassa per aconseguir el suport de CreatiFi i de Google, que ha reconegut la innovació informativa de NewsKid en el marc de The Digital News Initiative.
 
I aviat el primer prototip de NewsKid estarà llest. Un projecte transmèdia en què mitjançant Nushu, un personatge extraterrestre que han creat, els menors podran descobrir què passa al món. “No pensem en el concepte diari, sinó en el concepte aventura”, precisa Domínguez.
 
Gamificació aplicada a la informació
NewsKid és una pàgina que s’encartarà als diaris amb els quals es tanqui l’acord de distribució i col·laboració. Una pàgina amb codis que s’activaran mitjançant una aplicació, disponible per a dispositius iOS i Android, que obrirà la porta a la realitat augmentada que fa possible l’aparició de Nushu. I mitjançant un joc i un conjunt de preguntes cada setmana els joves lectors podran estar informats sobre temes com el medi ambient, els avenços espacials, l’ebola o els refugiats.
 
Un projecte transmèdia, multiplataforma, amb un fil narratiu i dirigit als infants, característiques fins ara inèdites als mitjans de comunicació. Aquest és el repte i aquí és on apareixen les dificultats. “Comporta molta feina, però hem pensat en un model que ens permeti canviar els continguts cada setmana i serialitzar-lo de manera àgil”, indica la creadora.
 
Fins ara les proves que l’equip ha fet amb nens han estat un èxit. “D’entrada els desconcerta la interacció dispositiu-paper, perquè tampoc estan acostumats a la realitat augmentada, però aviat entenen el funcionament i els agrada molt”.
 
Han calculat que l’experiència completa (joc i preguntes) duri uns 15 minuts cada setmana, però la inclusió periòdica d’un joc permetrà als menors tornar a NewsKid quan vulguin.
 
Els acords amb diaris per tal d’incloure NewsKid entre les seves pàgines s’estan acabant de tancar. La idea és “establir un model de col·laboració exclusiva per regió i idioma”, explica Eva Domínguez. És a dir, que un únic mitjà d’una zona i una llengua concretes podrà adjuntar el projecte.

 
 

NEWSKID DEMO II from MiNuShu on Vimeo.

Missatges

Deixa el teu missatge